Monday, December 8, 2008

lembu

hari ini aku amat penat..huhu...biasela tuan rumah..rumah aku didatangi oleh sedara mare aku..meriah sungguh...aku amat penat lagi...smalam ade gk pakcik sengal ckp nk dtg umah aku..tibe2 die senyap..ntah...yoyo o je nk dtg umah aku...sekeh kang...

wlwpom dlm ujan,kitorang still truskan perjuangan yg blom selesai...iaitu melapah daging lembu...waa...sedey gk tgk..tp xpe...mak aku ckp lembu tu akan masuk syurga..amin..kitorang xtahan gelak ngn uncle aku yg sorang tu...adoiyai...mebi die jrg smbut raya korban kt kelantan yg sememangnye meriah...huhu..makciks aku sume2 kt dapur...biasela...gossip girls..waa...ntah ape yg diorang wat...

dalam aku dok melayan karenah spupu aku yg kecik2,aku terdengar la satu cite salah sorang dr mereka...

spupu aku sorang tu bru umo 4 tahun...tp kan ckp bnyk sgt..biarpom pelat..(die sendirik yg ngaku..haha...)satu hari,ibu die pegi la pasar mlm nk bli buah...maka,ibu die pom belilah sekilo mangga..dapat la dlm 4,5 biji..pastu,bleh plak die ckp.."ibu,magga ni nk sangkut kt pokok kite ke??pokok kite tu kesian...xde buah..."adoiyai...apelah yg dipikirkan oleh budak sebesar itu..mangga hijau yg dijual dipasar nk sangkut kt pokok mangga..padah kata ibunya,pokok kt umah diorang kecik ag..mne la nk ade buah..pening aku ngn budak itu...

_tamat_

tp aku still xpuas at ngn pakcik sengal tu..sengal tol...

No comments: